شرکتکننده شماره 7645 در تاریخ شنبه, 14 اسفند 1400
سلام وقت بخیر.اگر امکانش باشه و دو سه روز در پیشرفت پروژه تاثیری نداشته باشه ،لطفا سه الی چهار روز تمدید کنید.تیم ما تمام کارها رو انجام داده و درگیر رندرگیری هستیم.ممنون
طرح تو طرح در تاریخ یکشنبه, 15 اسفند 1400
سلام روزتون بخیر، متاسفانه امکان تمدید زمان مسابقه وجود نداره. موفق باشید
89
شرکتکننده شماره 7925 در تاریخ جمعه, 13 اسفند 1400
سلام ، مساحت نورگیرها رو باید از مساحت واحد کم کنیم برای به دست آوردن مساحت مفید هر واحد؟
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
مساحت نور گیر ارتباطی به مساحت واحد ندارد نورگیر بر اساس نیاز باید استفاده شود
88
شرکتکننده شماره 6217 در تاریخ پنجشنبه, 12 اسفند 1400
درود ، ایا امکان داره دو واحد حدود 20 متر اختلاف مساحت داشته باشند؟ یا این موضوع کاملا طرح رو رد خواهد کرد؟
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
حتی المقدور اینقدر اختلاف زیاد است و باید کمتر شود ولی اگر غیر قابل احتناب باشد مشکلی نیست
87
شرکتکننده شماره 7739 در تاریخ پنجشنبه, 12 اسفند 1400
سلام و خسته نباشید خدمت کار فرمای عزیز ممنون میشم چند روزی مهلت رو بیشتر کنید با تشکر از طرح تو طرح
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
خیر متاسغانه
86
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ پنجشنبه, 12 اسفند 1400
و یک نکته دیگر
با توجه به پاسخهای منعطفی که تا الان کارفرمای محترم این پروژه به سوالات داشته اند و استقبالی که از ایده های مختلف داشته اند، برداشت من این است که کارفرمای این پروژه نسبت به پروژه های مشابه اشراف بیشتری به مسائل معماری و اهمیت طراحی دارند و جای قدردانی دارد
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
با تشکر ازحسن نظر شما
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
????????????????
85
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ پنجشنبه, 12 اسفند 1400
سلام
در پاسخ سوال82 فرمودید دو طرح را ارسال نمایید
آیا میتوان دو بیش از یک طرح فرستاد؟
طرح تو طرح در تاریخ دوشنبه, 16 اسفند 1400
سلام، شما با هر اکانت خودتون در سایت طرح تو طرح مجاز به ارسال یک آلترناتیو هستید. میتوانید برای ارسال آلترناتیو دوم خودتون یک اکانت جداگانه تشکیل دهید و طرح خودتون رو ارسال کنید.
کارفرما در تاریخ
جمعه, 13 اسفند 1400
بله
84
شرکتکننده شماره 430 در تاریخ چهارشنبه, 11 اسفند 1400
طبقه همکف میتونه تا ارتفاع 4.5تا 4.6 باش یا حتما باید 5 باش ؟
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 11 اسفند 1400
بستگی به طراحی شما دارد بلی میتواند
83
شرکتکننده شماره 7889 در تاریخ سهشنبه, 10 اسفند 1400
با سلام. محدوده مشخص شده روف گاردن ، مثل طبقات ، سقف دار هست ؟ یا اینکه محدوده تعیین شده در فایل اتوکد ، صرفا جانمایی روف گاردن رو نشون میده و قرار نیست سقف سازه ای داشته باشه ؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
صرفا جانمایی میباشد بدون سقف
82
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ سهشنبه, 10 اسفند 1400
درود کارفرمای محترم نقشه های ارسالی برای اجراست یا باید همان طرح از شهرداری تاییدیه بگیرد چون میزان سقف کاذب بیش از1/10 تایید نمیشود وچون برای لابی زیبا ترتر جیحا کد لابی بهتراست1.2+ باشد بنابراین کد پارکینگ هم1.2+میشود و باید2/1متر سقف کاذب داشته باشیم تا واحدها تراز شوند ویا با اختلاف ارتفاع دو درب آسانسور اختصاصی باشند که واحدها بهتر میشوند وارتفاع در نما دارای اختلاف میشود نما زیباتر وضمنا استراکچر کمی مشکله ولی من حل کرده ام لطفا انتخاب بفرمایین یا اینک دو گزینه را ارسال کنم ممنونم
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
مهندس عزیز تا 1/50هم میتوانید سقف کاذب داشته باشید در منطقه 4.ولی باز هم هر دو ارسال نمایید به توانمندی شما بیشتر واقف میشویم.در ضمن خودمان را گذاشتیم در اختیار ذهن خلاق شما دپستان و منتظر افکار خلاق شما هستیم
81
شرکتکننده شماره 6100 در تاریخ سهشنبه, 10 اسفند 1400
سلام
امکان قرار گیری دستگاه پله و اسانسور در قسمت شمالی زمین وجود دارد؟
در صورتی که این امکان وجود ندارد، چقدر باید از بر شمالی عقب تر باشد
ممنون
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
امکان دارد
80
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
لطفا جواب سوال 72 را مرحمت بفرمایید
چون سوال 79 را در راستای همین مساله پرسیدم
اگر محدودیت در ارتفاع قسمت پارکینگ همکف داشته باشیم
تنها راهکار اختلاف ارتفاع تراز کف دو تا واحد است
2-در نمای غربی با توجه به معماری، اگر قسمت تو رفته هفتاد سانتی متر، قسمت بیرون زده 50 سانتیمتر لحاظ شود ولی شرط برابری دو قسمت رعایت گردد ایراد دارد
3- با توجه به معماری بخشی از راه پله از قسمت تعیین شده برای روف گاردن بیرون می افتد ایراد دارد؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
1-میشود اختلاف تراز در همکف باشد ولی در طبقلثات نباشد2-خیر3-خیر
79
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام
تراز کف واحدهای شرقی میتواند با تراز کف واحدهای غربی اختلاف طبقه داشته باشد،
نیم طبقه؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
نمی دونم چرا؟؟؟ولی اگر لازم باشد لول اسانسور باید رعایت شود
78
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
درود کارفرمای محترم لطفا پاسخ پرسشها را بفرمایین وحتما نظر خود را نسبت بپرسش در مورد اینک ابتدا پلان مطرح وبعدا کار های نما انتخاب شود نیز اعلام بفرمایین ممنونم
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
مناسفانه موافق نیستم
77
شرکتکننده شماره 7791 در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام. من هم با نظرات 75 و 76 خیلی موافقم. طراحی پلان های این کار خودش یه چالش بزرگه با توجه به محدودیت های نورگیری و فضاهای متعدد و... و اینجوری کارفرمای محترم میتونن بهترین پلان رو انتخاب کنند از بین طرح های ارسالی و طراحی های سه بعدی در مرحله ی بعد انتخاب بشن...
76
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام
من هم با نظر 75موافقم
اگر دو مرحله ای بشه خیلی بهتر هستش
پلانهای قابل انتخاب بشن، بعدش از طراح پلانهای منتخب، طراحی نما و لابی و روف گاردن خواسته بشه
در این صورت تعداد طرحهای ارسالی خیلی بیشتر خواهدبود و کارفرما میتواند ازمیان تعداد بیشتری طرح، خواسته خود را جستجو کند
طرح تو طرح در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام و وقت بخیر، قوانین و اطلاعات پایه این مسابقه به صورت کامل ذکر شده و امکان تغییر و برگزاری به صورت دیگری وجود ندارد. شما درصورت تمایل میتوانید با سایر طراحان طرح تو طرح تیم تشکیل بدهید و در مسابقات شرکت کنید.
75
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
بادرود آیا امکان دارد با پلانها شرکت کنیم چون این پروژه را میتوان با انتخاب بهترین پلانها به بهترین نما رسید ابتدا پلانها انتخاب وبعدا کسانی که در طراحی نما تبحر دارند در مسابقه نما وارد گردند
طرح تو طرح در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام و وقت بخیر، در این مسابقه طراحی پلان و نما با هم به اجرا در آمده است و امکان طراحی به صورت جداگانه وجود نخواهد داشت. شما درصورت تمایل میتوانید با سایر طراحان طرح تو طرح تیم تشکیل بدهید و در مسابقات شرکت کنید.
74
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
حتما لابی باید روبروی ورودی باشد؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
بنظرم بهتر است ولی اگر پیشنهاد زیبا تری دارید استقبال میکنم
73
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
من 20 پارکینگ بدون مزاحم دارم وترجیح میدم سرایداری و اتاق هیئت مدیره در همکف ودر انتهای لابی روی رمپ باشد ( دراجرا) وهزینه خلاف بعدا داده شود چون پارکینگ مهمتراست واصولا دراین پروژه نمیشه به زیرمین نور داد
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
با نظر شما برای پارکینگ موافقم حال برای سرایداری فکر میکنیم
72
شرکتکننده شماره 4765 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
در صورت ارتفاع لابی5مترباید برای ارتفاع پارکینگ2/5متر سقف کاذب داشته باشیم که بیشتر از1/1 متر نمیدهند لطفا توضیح دهید ممنونم.
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
اقای مهندس بنظرم میتوانید اختلاف سطح در لابی و پارکینگ داشته باشید
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
مهندس جان شما طراح هستید از بنده میپرسید
71
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
سلام اگه نورگیر یکی از واحدها 2.5در 4.8باشه ایرادی نداره. مساحت 12مترمربع میشه. از نظر کارفرما مشکل نداره
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 10 اسفند 1400
نمیشود حداقل بعد نورگیر 3متر میباشد
70
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
سلام
لطفا پاسخ پرسش های مطرح شده را سریعتر مرحمت بفرمایید
طرح تو طرح در تاریخ یکشنبه, 08 اسفند 1400
سلام وقتتون بخیر، تیم کارفرمایان در اولین فرصت حتما به پرسش های مطرح شده پاسخ میدهند.
69
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
سلام پارکینگ مزاحم در حد 4.5تا مشکل نداره
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
بله قابل قبول هست
68
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
سلام خسته نباشید. یه سوالی درمورد پارکینگ داشتم میشه در حد 5 تا پارکینگ مورب داشته باشیم؟ میشه گفت تقریبا مزاحم هست اما مشکل برای جابجایی خودرو ها نیس.
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
مهندس عزیز ما جیزی که در تفکر شما هست که اطلاع نداریم باید طرح شما به روئت برسد
67
شرکتکننده شماره 305 در تاریخ شنبه, 07 اسفند 1400
با سلام هر دواحد باید نور طبیعی را داشته باشند یا یک واحد می تواند از نور پاسیو تامین شود با توجه به پارکینگ های خواستید مجبور یکی از واحد نور مطلق اش از پاسیو می تونه تامین گردد...
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
بله هر دو نور مستقیم میخواهد
66
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ جمعه, 06 اسفند 1400
سلام
یک واحد حدود 170، و یک واحد حدود 135 قابل قبول است؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
به هم نزدیک تر بلشد بهتر است
65
شرکتکننده شماره 7889 در تاریخ جمعه, 06 اسفند 1400
با سلام. با توجه به نیاز های طرح مبنی بر طراحی اشپزخانه کثیف ، ایا هردو آشپزخانه تمیز و کثیف نیاز به نورگیری مستقیم دارند ؟
و مورد بعدی اینکه با توجه به صورتجلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق شهرداری های تهران مورخ 11/11/1389 ، مبنی بر اینکه آشپزخانه های اپن می توانند با عمق 8 متر از پنجره های پذیرایی نور دریافت کنند ، ایا این موضوع در این پروژه نیز صادق است یا خیر ؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
اگر همچین مصوبه ای هست و قابل استناد باشد بله
کارفرما در تاریخ
شنبه, 07 اسفند 1400
اشپزخانه کثیف نیازی به نور گیری ندارد
64
شرکتکننده شماره 7747 در تاریخ پنجشنبه, 05 اسفند 1400
با سلام
توی سایت گفتین ارتفاع پارکینگ 3.06 باشه که اگر از تراز همکف حساب کنیم 1.86 میشه!
ولی توی سوالات دیدم نوشتین 2.40
لطف میکنین توضیح بدین؟
و اینکه امکان زدن زیر زمین -2 نیست؟
کارفرما در تاریخ
جمعه, 06 اسفند 1400
2:40کف تا زیر سقف میباشد
63
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ چهارشنبه, 04 اسفند 1400
سلام
آیا اگر فضای مفید داخل پله 480*240 سانتی متر لحاظ شود کفایت می کند؟
کارفرما در تاریخ
جمعه, 06 اسفند 1400
بله
62
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ چهارشنبه, 04 اسفند 1400
سلام و عرض ادب
محدودیتی در تعداد نورگیرها مد نظر کارفرما هستش
دوتا 12 متری و یک 18 متری قابل تایید هستش؟
کارفرما در تاریخ
جمعه, 06 اسفند 1400
بستگی به طراحی طراح دارد
61
شرکتکننده شماره 1652 در تاریخ دوشنبه, 02 اسفند 1400
با سلام آیا امکانش هست آشپزخانه نور غیر مستقیم از پذیرایی بگیرد؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
خیر
60
شرکتکننده شماره 7760 در تاریخ دوشنبه, 02 اسفند 1400
سلام روز بخیر
آیا در طراحی طبقه مسکونی مجاز به در نظر گرفتن 3 عدد نورگیر 12 متری هستیم که مجموعا میشه 36 متر مربع ؟
و جهت نورگیری سرایه داری مجاز به استفاده از نورگیر سقفی در فضای سرایه داری هستیم ؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
بله جناب مهندس
59
شرکتکننده شماره 7819 در تاریخ یکشنبه, 01 اسفند 1400
سلام. اگر ما به جای اینکه در پارکینگ رو، در قسمتی که با خط مشخص شده ، همین جایی که وضع موجودش هست بذاریم... یعنی ضلع جنوبی... ولی از متریال و طرحی استفاده کنیم که به حیاط و لابی از خیابون دید داشته باشه از نظر کارفرما اشکالی نداره؟ یا حتما باید همون جایی که مشخص شده قرار بگیره؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
مهندس جان مشکلی نیست اصلا
58
شرکتکننده شماره 7656 در تاریخ یکشنبه, 01 اسفند 1400
سلام.وقت بخیر،
ببخشید خیز پله را نهایتا چقدر مجاز هستیم که در نظر بگیریم؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
18سانت
57
شرکتکننده شماره 7889 در تاریخ یکشنبه, 01 اسفند 1400
سلام روز بخیر. میخواستم بدونم در طراحی رمپ ، یک متر ابتدا و انتهای هر رمپ، باید شیب 10 درصد در نظر گرفته بشه یا میشه کل رمپ رو 18 درصد در نظر گرفت ؟
و سوال بعدی اینکه امکان استفاده از « رمپ با پاگرد » هم هست یا حتما باید از رمپ چرخشی استفاده بشه ؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
مهندس عزیز کل رمپ میتواند 18درصد باشد امکان پگرد نیز میباشد ولی فضا خیلی زیادی نداریم برای این کار
56
شرکتکننده شماره 1652 در تاریخ یکشنبه, 01 اسفند 1400
با سلام ابعاد ستون ها و طول دهانه تیرها به چه صورت میتواند باشد؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
طبق نظر طراح ومعمار
55
شرکتکننده شماره 1652 در تاریخ شنبه, 30 بهمن 1400
با سلام
تا چه متراژی نورگیر میتوان در طراحی در نظر گرفت
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
مهندس استانداردها رعایت شود
54
شرکتکننده شماره 1652 در تاریخ شنبه, 30 بهمن 1400
با سلام دو واحد هم متراژ باشن تقریبا؟
هر دو میتونن زیر 150 متر باشن؟:
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
یکی بالای 150متر میشود مهندس عزیز
53
شرکتکننده شماره 2006 در تاریخ شنبه, 30 بهمن 1400
وقت بخير
آيا امكان كنسول در طبقات در ضلع غربي و داخل حياط وجود دارد؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
بله
52
شرکتکننده شماره 1652 در تاریخ پنجشنبه, 28 بهمن 1400
با سلام
سرایداری حتما نور میخواهد؟
ابعاد ستونها چند در نظر بگیریم؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 02 اسفند 1400
طبق قانون شهرداری بله
51
شرکتکننده شماره 5309 در تاریخ چهارشنبه, 27 بهمن 1400
سلام وقت بخیر
در صورتی که تراز پارکینگ 1.86- در نظر گرفته شود آیا این امکان وجود دارد که در زیر رمپ با چند پله به تراز 2.70- برسیم؟
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 28 بهمن 1400
بلی در صورت نظر طراح مشکلی نیست
50
شرکتکننده شماره 7827 در تاریخ چهارشنبه, 27 بهمن 1400
سلام
سقف پارکینگ منفی به دلیل ایجاد دو رمپ با عرض 3.5 نیازمند ایجاد کنسول با عرض 2 متر می باشد آیا همچین کنسولی با سازه مدنظر کارفرما مطابقت دارد؟
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 28 بهمن 1400
مشکلی نیست دوست عزیز
49
شرکتکننده شماره 6898 در تاریخ سهشنبه, 26 بهمن 1400
از غرب به شرق ما فقط یه دهنه 5.4 داریم چطوری دوتا ورودی پارکینگ بدیم
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 28 بهمن 1400
از تراز همکف کمک بگیرید
48
شرکتکننده شماره 7809 در تاریخ دوشنبه, 25 بهمن 1400
با توجه به مشخص بودن سطح اشغال بنده منظور شمارو متوجه نشدم.پیشنهاد شما اثری نا مناسب روی حل پلان پارکینگ و همکف ونما خواهد داشت
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 26 بهمن 1400
منم منظور سوال شما را نفهمیدم،،،
47
شرکتکننده شماره 7819 در تاریخ یکشنبه, 24 بهمن 1400
طبق خواسته کارفرما که دو واحد هم مساحت خواستن ممکنه مساحت ها بالای 150 متر دربیاد که با توجه به ضوابط واحد بالای 150 متر باید دو پارکینگ داشته باشه، لازمه که متراژ واحدها رو تغییر بدیم و یکیش رو به زیر 150 برسونیم یا تعداد پارکینگ ها رو افزایش بدیم؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 25 بهمن 1400
درسته مهندس جان یکی از واحدها زیر 150متر باید باشد
46
شرکتکننده شماره 7809 در تاریخ یکشنبه, 24 بهمن 1400
سلام.برای دسترسی سواره 2تا رمپ به عرض 3.50 مدنظر میباشد اما عرض غربی زمین 5.40 میباشد که جوابگو نیست!!
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
مهندس جان از داخل بنا در تراز طبقه همکف میتوانید استفاده نمایید که طبقات بالا مسکونی باشند
45
شرکتکننده شماره 1100 در تاریخ یکشنبه, 24 بهمن 1400
داخل پی دی اف نقشه ها، روی ضلع 11.5 متری جنوبی نوشتید نصف مساحت فضای هاشور خورده جهت حجم سازی نما به سطح اشغال اضافه شود. خب یعنی چند سانتی متر بلاخره؟ 15 سانت؟ 20 سانت؟ 30 سانت؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
مهندس جان منطقه حاشیه منطقه حجم سلزی میباشد هر حجمی بنا گردید باید دوباره در جای دیگر کسر گردد
44
شرکتکننده شماره 1100 در تاریخ یکشنبه, 24 بهمن 1400
ابعاد پمپ خانه دفنی چند در چند مد نظر هست و چقدر از تراز طبقه منفی 2 باید پایین تر بیاد طبق محاسبات مکانیکی و اتشنشانی؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
افضای 3*3کافی میباشد
43
شرکتکننده شماره 1100 در تاریخ یکشنبه, 24 بهمن 1400
سلام. مساحت قابل ساخت 60 درصد از مساحت کل زمین هست که میشه 255 متر مربع. زیربنا میشه 5 طبقه روی زمین و 2 طبقه زیر زمین(7 طبقه) ضرب در 255 که میشه 1787 متر مربع. پس چرا داخل توضیحات نوشتید زیربنا 2500 متر مربع هست؟؟؟؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
شما لطفا در این سطحی که مشاهده میفرمایید طراحی نمایید ولی برای ارائه به شهرداری با اضافه کردن نور گیر سطح اشغال مورد نیاز شهرداری را ارائه میکنیم
42
شرکتکننده شماره 5309 در تاریخ شنبه, 23 بهمن 1400
سلام وقت بخير
ببخشيد عرض رمپ را ميتوان 2.70 طراحي كرد؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
خیر باید 3:5لطفا از بنا تراز همکف برای رمپ کسر نمایید
41
شرکتکننده شماره 7827 در تاریخ شنبه, 23 بهمن 1400
سلام
آیا در قسمت نورگیر قابلیت ایجاد بالکن وجود دارد ؟؟؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 24 بهمن 1400
مشرفیت نداشته باشد بلی
40
شرکتکننده شماره 6898 در تاریخ پنجشنبه, 21 بهمن 1400
سلام وقت بخیر همه اتاق ها حتما باید نورگیر داشته باشن؟یعنی میشه یکی از اتاقها نورگیر نداشته باشه
کارفرما در تاریخ
جمعه, 22 بهمن 1400
جناب مهندس اصلا شدنی نیست
39
شرکتکننده شماره 7810 در تاریخ دوشنبه, 18 بهمن 1400
سلام
آیا امکان این که با اختلاف ارتفاع پارکینگ همکف رو از لابی جدا کنیم هست؟
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 20 بهمن 1400
بله هر جور صلاح طراح باشد
38
شرکتکننده شماره 7760 در تاریخ دوشنبه, 18 بهمن 1400
سلام وقت بخیر
جهت تامین پارکینگ واحد ها 10 تا پارکینگ کافی هست و شما 15 تا پارکینگ جهت طراحی خواستار هستین.
سوال اول: اگر تعدا پارکینگ کمتر از 15 تا باشه (جهت طراحی بهتر واحد ها و جانمایی بهتر پلکان و آسانسور) آیا مورد تایید شما هست ؟
سوال دوم: و اگر در شرایطی (10 تا پارکینگ بدون مزاحم و 5تا با مزاحم و یا کمتر داشته باشیم) مورد تایید شما هست؟
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 20 بهمن 1400
مهندس عزیز حتما یکی از واحدها بالای 150متر خواهد شد و طبق ضوابط واحد بالای 150متر دو واحد پارکینگ نیاز دارد پس ما حتما 15پاحد پارکینگ نیاز داریم حالا به صورت چه مزاحم چه غیر مزاحم.
37
شرکتکننده شماره 5531 در تاریخ دوشنبه, 18 بهمن 1400
سلام.وقت بخیر،کد ورودی پارکینگ مثبت 10،سانتیمتر در نظر گرفته شود؟
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 20 بهمن 1400
شما طبقه همکف را تا 1:20میتوانیدبالا ببرید
36
شرکتکننده شماره 7532 در تاریخ یکشنبه, 17 بهمن 1400
با سلام ،طول و عرض نورگیر از لبه ی تیرها محاسبه می شود؟ یا میتوان عرض تیر را در ابعاد نورگیر خود محاسبه کنیم؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 17 بهمن 1400
عرض تیر را میتوان در ابعاد نورگیر محاسبه کرد در ضمن درز انقطاع را نیز می توان جز نور گیر محاسبه کرد.یعنی درز انقطاع 15سانت از سایز هر وجه نورگیر میشود کم کرد برای موال ضلع 3متری نورگیر را میتوان 2:85گرفت.
35
شرکتکننده شماره 5903 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام. پارکینگ مزاحم قابل قبوله؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 16 بهمن 1400
بله
34
شرکتکننده شماره 7645 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام اگر تراز همکف رو در ارتفاع یک متر در نظر بگیریم برای ورودی معلول هم بایستی رمپ و یا جک معلول در نظر بگیریم یا اینکه ضوابط معلولین مد نظر نیست چون واحد معلول نداریم؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 16 بهمن 1400
حتما باید جک معلول در نظر گرفته شود.
33
شرکتکننده شماره 7801 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام وقتتون بخیر
امکانش هست که فقط انبارها رو ببریم زیر لابی؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 16 بهمن 1400
هر جور صلاح بدانید با نظر طراح.
32
شرکتکننده شماره 7645 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
در زیر زمین بنظر فقط یک محدوده دفنی برای تاسیسات مناسب نیست و پیشنهاد میکنم که یک فضایی برای نصب تانکر،پمپ و شیرفرکه ها و کنتورهای فرعی و همچنین پمپ و تانکر آنش نشانی و همچنین در صورت امکان یک سرویس بهداشتی هم تعبیه بشود.
کارفرما در تاریخ
شنبه, 16 بهمن 1400
مهندس عزیز ماملا با نظر شما موافقم
31
شرکتکننده شماره 7645 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام وقت بخیر .در مورد طراحی سایت هروی سوالی داشتم
آیا حتما باید لابی و ورودی پارکینگ طبق خواسته کارفرما طراحی شود و یا اولویت نظر طراح میباشد و زیبایی کلی و حل پلان ها ی طبقات مد نظر هست ؟
و در عکس درختانی مشاهده میشود .آیا درختان باید در سرجای خود بمانند یا کارفرما قصد قطع درخت را دارد ؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 16 بهمن 1400
سلام دوست عزیز نه اجباری در شرایط کارفرما نداریم هر جور صلاح میدانید عمل نمایید.درختان باید جابجایی اتفاق بیافتذثد در صورت امکان حفظ نگه داشتن ان مشکلی ندارد.
30
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام
یک طراح چند طرح میتونن ارسال کنند؟
طرح تو طرح در تاریخ شنبه, 16 بهمن 1400
سلام
شما با هر اکانت، یک طرح میتونید ارسال کنید.
29
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ پنجشنبه, 14 بهمن 1400
سلام
مگر موقعیت 5/40*11/50 به صورت کامل متعلق به ملک نمیباشد؟
و اینکه درب پارکینگ را در مسیر غرب به شرق گذاشتید قابل هضم نیست
لطفا توضیح دهید
کارفرما در تاریخ
جمعه, 15 بهمن 1400
چرا جز حیاط میباشد ،درب پارکینگ گفتم خدمتتان غرب به شرق یعنی اون قسمت که فرمودید انداختیم جز فضای گذر که لابی کاملا پیدا باشد
28
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ چهارشنبه, 13 بهمن 1400
سلام و عرض ادب
1- دستگاه پله باید تا زیر زمین امتداد داشته باشه؟
2-پله زیر زمین میتونه در فضای باز جانمایی شود؟
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 14 بهمن 1400
پله زیر زنین میتواند در امتداد راه پله بالا نباشد ولی باید اصول اتش نشانیش رعایت گردد.
27
شرکتکننده شماره 7661 در تاریخ چهارشنبه, 13 بهمن 1400
سلام از نظر شما اشکال دارد تیر از وسط نورگیر عبور کند؟
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 14 بهمن 1400
از وسط نورگیر منظورتون چیست ،اگر از کنار باشد خیر ولی واقعا وسط باشد شهرداری تایید نمی کند
26
شرکتکننده شماره 7760 در تاریخ سهشنبه, 12 بهمن 1400
سلام وقت بخیر
به چه دلیل نمیشه در زیرزمین سطح اشغال 100% در نظر گرفت ؟ آیا دلیلش ضوابط نظام و شهرداری هست؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 12 بهمن 1400
بله
25
شرکتکننده شماره 7661 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
با سلام اون قسمت 5.40 * 11.5 جنوبی ، حیاط ساختمانه؟
کارفرما در تاریخ
سهشنبه, 12 بهمن 1400
بله
24
شرکتکننده شماره 303 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
سلام من در فضای همکف فضاهایی دارم که نمیشه جای پارکینگ باشه.میشه انباری،سرایداری یا فضای خاصی بهش اختصاص داد؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
در همکف به لحاظ قوانین شهرداری فقط پارکینگ و لابی مجاز میباشد.
23
شرکتکننده شماره 303 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
سلام من شماره 20 هستم.
شما 7 متر بر اصلی رو گفتین.در طبقه همکف نوشتین محل ورودی پارکینگ(در ضلع شرقی).سوال من اینه که ورودی زیرزمین و همکف هر دو باید ازین قسمت باشه؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
ورودی ادم رو و راه پارکینگ از همین 7متر میباشد
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
مهندس عزیز کلا بر ملک که به گذر راه دارد همان 7متر میباشد
22
شرکتکننده شماره 7760 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
وقت بخیر
لطفا ابعاد حداقل سرایه داری و فضای پمپ خانه آتشنشانی دفنی رو میفرمایید چقدر باید باشه؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
استاندارد باشد موتور خانه دفنی که مابین چشمه فنداسیون میباشد سرایداری نیز حداقل
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
خیلی مهم نیست
21
شرکتکننده شماره 4060 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
امکان کاهش ارتفاع کف تا کف زیرزمین جهت کاهش طول رمپ وجود دارد؟اگر میشود میزان کاهش هم بیان کنید
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
منظورم این است از 2:40کوتاه تر سقف کوتاه میشود .البته تا 2:30نیز مشکلی نیست
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
خیر چون از 2:40کف تا زیر پل بشود کوتاه میشود شیب رمپ تا 18درصد مجاز میباشد
20
شرکتکننده شماره 303 در تاریخ دوشنبه, 11 بهمن 1400
سلام در نقشه طبقه همکف نوشتین درب ورودی پارکینگ، الزامیه که رمپ از اون خط شروع شه؟و با توجه به گفته های پروژه ورودی سواره روی همکف هم از همون سمت و از روی رمپ باید باشه؟
کارفرما در تاریخ
دوشنبه, 11 بهمن 1400
سوال شما برام کمی نامفهومه ولی در کل ما برای رمپ و ورودی ادم رو 7متر بیشتر ورودی نداریم
19
شرکتکننده شماره 7240 در تاریخ یکشنبه, 10 بهمن 1400
سلام و عرض ادب
کف تا کف زیر زمین 3/06 یا 3/60؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 10 بهمن 1400
بستگی به طول رمپ داردولی3/06میباشد
18
شرکتکننده شماره 7661 در تاریخ یکشنبه, 10 بهمن 1400
1-سرایداری در همکف قابل قبوله؟
2- تعداد انباری مورد نیاز؟ 10 عدد؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 10 بهمن 1400
سرایداری باید در منفی یک باشد،وانباری حداقل 10تا
17
شرکتکننده شماره 4060 در تاریخ یکشنبه, 10 بهمن 1400
سلام وقتتون بخیر
در پاسخ به یکی از سوالات فرمودید مساحت نورگیر باید 12متر برای اتاق و 6متر برای آشپز خانه باشد
اگر هر نورگیر برای یک واحد استفاده شود باید به اعداد بالا استناد کرد یا طبق فایل پیوست میتوان نورگیر را برای اتاق وآشپزخانه حداقل 4متر در نظر گرفت؟
کارفرما در تاریخ
یکشنبه, 10 بهمن 1400
دوست عزیز حداقل سطح نورگیر 12متر میباشد برای اشپزخانه 6متر حال اگر اشپزخانه و خواب از یک نور گیر باشد همان 12متر کافی میباشد.
16
شرکتکننده شماره 7661 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
با سلام و احترام
امکان طراحی زیرزمین -2 وجود دارد؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
متاسفانه خیر
15
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
در قسمت پشت ساختمان که نمای شمال آن میباشد نور مستقیم داریم؟
و هیچ ورودی از این سمت به همکف نداریم؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
مهندس عزیز ملک شمالی میباشد فقط از نور گیر می توان نور گرفت و نمیشود ورودی داشت
14
شرکتکننده شماره 7499 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
سلام وقتتون بخیر با توجه به ضوابط اتشنشانی راه پله حتما باید پنجره داشته باشه؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
خیر
13
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
تراس ها میتونه دیوار به دیوار طراحی بشه. منظورم کناره هم باشه؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
فقط مشرفیت نداشته باشند.
12
شرکتکننده شماره 6415 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
سلام و خسته نباسید جسارتا مهلت شرکت در مسابقه تا چه تاریخی می باشد. ممنونم
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
روز شمار داره
11
شرکتکننده شماره 6415 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
سلام و خسته نباسید جسارتا مهلت شرکت در مسابقه تا چه تاریخی می باشد. ممنونم
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
روز شمارتعیین کرده
10
شرکتکننده شماره 879 در تاریخ شنبه, 09 بهمن 1400
سلام. آیا در حیاط فقط یک درب پارکینگ میشه گذاشت؟ یعنی هم در نمای جنوبی و هم غربی نمیشه درب پارکینگ طراحی شود؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
دوست عزیز ما فقط از جنوب 8متر به گذر راه داریم پس درب ورودی فقط از جنوب باید باشد نه غرب یا شرق.من بنظرم درب پارکینگ را در روی رمپ ها قرار دهید به صلاح باشد تا لابی از گذر بخوبی پیدا باشد.
9
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ جمعه, 08 بهمن 1400
یه توضیحی در مورد ورودی پارکینگ و رمپ میفرمایید. از سمت حیاط ورودی پارکینگ و ورودی پیاده باشه. یا میتونه ورودی ها پارکینگ و پیاده از دو سمت باشه؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
دوست عزیز ما اصلا فقط 8متر از جنوب غربی ملکبه گذر راه داریم و همه ورودی ها از ان قسمت صورت میگیرد و از قسمت شرق و غرب و شمال اصلا به پلاک میباشدو فقط از قسمت جنوب غربی به گذر ارتباط داریم.
8
شرکتکننده شماره 6054 در تاریخ جمعه, 08 بهمن 1400
سلام خسته نباشید. یه سوالی بابت نورگیر ها. 1. واحد غربی هم از شمال و جنوب نور مستقیم میگیره؟
2-واحد شرقی هم در در قسمت حیاط یه اتاق نور میگیره، میمونه 2 خواب دیگر ک باید نورگیر مشترک طراحی بشه. ب چ دلیل باید 2 نورگیر طراحی کنیم.
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
1-ملک شمالی میباشد و فقط از جنوب نور گیری مستقیم خواهد داشت.2-دو واحد میباشد و بستگی به نوع طراحی شما دارد.
7
شرکتکننده شماره 879 در تاریخ جمعه, 08 بهمن 1400
سلام. برای طراحی پارکینگ منفی 1 می بایست از داخل طبقه ی همکف رمپ را طراحی کنیم؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
شما هم از حیاط و هم از طبقه همکف میشود بستگی به نوع طراحی شما دارد.
6
شرکتکننده شماره 4060 در تاریخ پنجشنبه, 07 بهمن 1400
در پلان همکف با تعیین محل درب پارکینگ آیا هر 2 رمپ باید از سمت غرب به شرق و بعد از خط مشکی تعیین شده شروع شوند؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
بله هر دو از غرب به شرق میشود چون صلاح بر این است که روبرو گذر لابی قرار بگیرد ولی در هر صورت بعد ازورود از گذر به حریم بنا یک 5*5جلوی رمپ و شروع ان نیاز میباشد .شما از هر جایی رمپ مورد دلخواه باشد میتوانید رمپ شروع شود ولی رعایت5*5جلو رمپ الزامی میباشد.
5
شرکتکننده شماره 6959 در تاریخ پنجشنبه, 07 بهمن 1400
عرض سلام و وقت بخیر
من برای هر واحد از دو نورگیر استفاده کردم:
یک نورگیر 7مترمربعی(4×1.75) برای دو اتاق خواب و یک نورگیر 5.5مترمربعی(2.5×2.2) بطور جداگانه برای اتاق مستر که مجموع اینها 12مترمربع میشه...
برای واحد دیگه هم به همین شکل (یعنی 4تانورگیر با مجموع حدودا 24مترمربع در هر طبقه...)
آیا این از لحاظ ضوابط و از لحاظ کیفیت نورگیری اتاق ها مانعی داره؟
کارفرما در تاریخ
شنبه, 09 بهمن 1400
سلام مهندس عزیز،خیر نمی توانید استفاده نمایید طبق قوانین شهرداری حتی یک خواب حداقل متراژ نور گیری 12متر میباشد قواعد و قوانین شهرداری جز اطلاعات اپلود شده هست.فقط برای اشپزخانه میتوانید نور گیر 6متری استفاده نمایید.
4
شرکتکننده شماره 4060 در تاریخ پنجشنبه, 07 بهمن 1400
با سلام
محدوده ی زمین خط چین قرمز رنگ است یا خط مشکی؟ و تعیین درب ورودی پارکینگ در وسط حیاط (اگر محدوده زمین نقطه چین قرمز باشد) یا وسط کوچه(اگر خط مشکی باشد ) به چه دلیل است؟
کارفرما در تاریخ
پنجشنبه, 07 بهمن 1400
سلام مهندس جان،محدوده زمین خط چین قرمزمیباشد و خط مشکی محدوده سطح اشغال وبارعایت درز انقطاع دور تا دور ملک میباشد،منظور حدود ملک نقطه چین و سطح اشغال مشکی و مابقی اختلاف این دو حیاط ملک میباشد.
3
شرکتکننده شماره 3098 در تاریخ سهشنبه, 05 بهمن 1400
سلام.شبتون بخیر.درمورد نورگیر سوالی که خدمتتون داشتم این هست که حداکثر چند متر مربع برای نورگیر در نظر گرفتین و اینکه امکان استفاده از دو نورگیر (با رعایت استاندارد ها و مساحت حداکثری مدنظر شما)وجود داره یا نه.ممنون
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 06 بهمن 1400
حال تپضیح اینکه تگر برای واحد شرقی برای اشپزخانه نیز نور گیر سومی لازم باشدمانعی ندارد.
کارفرما در تاریخ
چهارشنبه, 06 بهمن 1400
سلام خدمت شما مهندس عزیز حداقل دو نور گیر ما نیاز داریم .برای نورگیری اتاقها از دو نورگیر 12نتری باید نور گیری کنیم
2
شرکتکننده شماره 7466 در تاریخ دوشنبه, 04 بهمن 1400
سلام وقت بخیر
لطفا موقعیت پروژه رو داخل نقشه(Google maps) مشخص کنید.
طرح تو طرح در تاریخ دوشنبه, 04 بهمن 1400
سلام وقتتون بخیر
<a href="https://goo.gl/maps/BuyxxBaWTTdqbMYY6">https://goo.gl/maps/BuyxxBaWTTdqbMYY6</a>
1
شرکتکننده شماره 7360 در تاریخ دوشنبه, 04 بهمن 1400
با سلام
لطفا فایل پی دی اف نقشه ها را در فایل های راهنما قرار دهید با تشکر
طرح تو طرح در تاریخ دوشنبه, 04 بهمن 1400
سلام روزتون بخیر
در قسمت فایل های راهنما قرار گرفت.